

Tyst från tåg i Rosengård
Traditionella skärmar i Hammerglass med högabsorberande akustikplattor i Hammerfoam - Ett säkert recept på minskat buller.
Läs mer

Hammerglass möjliggör omöjligt lyft
Samtliga rutor monteras medan stålskelettet ligger på marken, varefter de 41 meter långa vänthallarna lyfts på plats.
Läs mer
Hammerglass levererar i projekt "Fyra Spår"
Hammerglass är en del av Trafikverkets jätteprojekt ”Fyra Spår”, där södra stambanan mellan Malmö och Lund fördubblar sin spårkapacitet.
Läs mer
Bullerskärm Roslagsbanan Stocksundstorp
Bullerskärm med vinklad topp, monterad i VKR-stolpar. Samtliga skärmar har försetts med horisontella jordningsskenor och varje etapp har jordats separat.
Läs mer
Bullerskärm Roslagsbanan Stocksund - Djursholm Ösby
Samtliga skivor med en 45-gradig knäck i toppen för att styva upp konstruktionen. Den inåtvändande knäcken i skärmen bidrar till effektiv reduktion av det lågfrekventa bullret från tåg.
Läs mer
750 meter lång skärm i Kalmar
För att kunna utnyttja markområdet Djurängen för bebyggelse av över hundra en- och flerfamiljsbostäder krävdes en 750 meter lång och dryga 5 meter hög bullerskärm längs motorvägen.
Läs mer
Upplyst gångtunnel i Lomma
Den 15 meter långa tunneln är försedd med stora bakgrundsbelysta
bildmontage på båda sidor.

Nobeltunneln badar i ljus
Säkrare för fotgängare och cyklister - Nobeltunneln i Malmö är numera upplyst och färgglad.
Läs mer
Färg och variabel LED-belysning
LED-belysta Hammerglass-skivor i tidigare mörk och otrygg gångtunnel från Täby Centrum till buss- och järnvägsstation.
Läs mer
"Zlatan-tunneln" säkrad för framtiden
Efter återkommande grov vandalisering ledsnade Malmö stad på kostnaderna och satte Zlatans leende bakom okrossbart Hammerglass.
Läs mer
Räcke utan ståndare
Den specialdesignade infästningslösningen till räcket på Griniveis-bron togs fram av Hammerglass konstruktörer.
Läs mer
GC-bro lyfts på plats
Hammerglass-skivorna monteras redan i svetshallen, varefter hela konstruktionen transporteras till Södertälje och lyfts på plats.
Läs mer

Blåskimrande gång- och cykelbro
Beställarens önskemål om ljuseffekter: ”Bron ska vara transparent och på kvällen ska skivorna lysa blått”
Läs mer
Stänkskydd längs hela Hägerstens-viadukten
Det 800 meter långa stänkskyddet längs Hägerstens-viadukten fungerar även som bullerskärm.
Läs mer
EL-skyddstak vid järnvägsviadukt
Hammerglass moderna EL-skyddstak ersätter den äldre modellen av takskydd i plåt. Hållfasthetsberäknat utifrån snö-, vind- och tåglast.
Läs mer
100 m långt busstak i Täby Centrum
Under Landskapslagets ledning fick Hammerglass AB påverka utformning och teknisk lösning för den nya bussterminalen i Täby Centrum.
Läs mer